Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kínai sárkányka

Adopt one today!

Címkék

acél (3) álom (23) ameland (2) amszterdam (7) aranyköpés (19) art (8) az élet nagy kérdései (10) balaton (4) belgium (3) beteg (13) biznisz (1) bkv (26) bn (8) buzibár (3) celeb (2) cserebuli (7) cserediákok (11) disznóól (2) dokisztori (6) egyetem (43) einstein (2) fesztivál (5) film (5) florida (3) fun (41) funpic (1) hága (5) hipochonder (6) holland (6) hollandia (14) home (22) houston (7) húsvét (2) idióta (23) incredibles (58) in casa (3) iwiw (8) jasper (8) keukenhof (1) kirándulás (36) kislány (17) kolis (72) kölyök (4) konyhatündér (5) kriszti (2) laura (5) leiden (19) lover (34) mádzsá (10) mazsola (4) meló (27) minerva (8) new orleans (1) pánik (28) patkánylyuk (6) pesti éjszaka (20) sporty spice (8) strand (3) sün (1) surmó (2) sz (3) sziget (5) szöszi (34) tangyak (12) texasi buli (7) the end of an era (1) tv (1) universiteit (8) vicc (11) xmas (13) zala (4) zene (59) zsír (2) Címkefelhő

a szemem

eXTReMe Tracker

a szám

PapenParti és a leideni Botanikus kert

2009.03.05. 19:19 | CB | 2 komment

Mivel tegnapra senki nem szervezett Einstein előtti házibulit ezért úgy döntöttem, hogy most én jövök, és áthívtam magunkhoz pár embert. A létszám egyre nőtt, úgyhogy indulás előtt 14 ember rendetlenkedett a szobámban... Még a csillárról is cserediák lógott, nagyon családias volt. Brad sörrel próbálta itatni a Nyuszikát, de amikor megtudta, hogy az egy antialkoholista szűz, egyből ellökte magától. Maja nálam aludt, és most van egy kráter a segge helyén a lepedőn. Nem tudtuk megfejteni, hogy hogyan csinálta, de elég vicces.

Délután botanikus kertben voltunk, ami három perc séta a Baglyos háztól. A melegházban pont olyan volt a levegő, mint a Papánál a fóliasátorban!! Nagyon tetszett: tele volt orchideával, pálmákkal, banánfával, citromfával, húsevő növényekkel, kaktuszokkal... A kertben kacsák hápogtak, ugrott a feketerigó és tengernyi tavaszi virág nyílt. Hóvirág minden mennyiségben, krókuszok és egy csomó olyan faj, aminek már otthon sem bírtam megjegyezni a nevét. Középen van egy kis liget, ahol gyerekek játszottak. Inkább megvártuk, hogy hazavigyék őket, aztán mentünk csak be. Gyönyörű növények, borostyán, gomba és jó levegő. Láttam egy fát, ami legalább öt méterre áll a kanálistól, de a gyökere egészen a partig nyúlik, ahol felbukkan a föld fölé, és beleiszik a vízbe. Ha még jobban kitavaszodik, szerintem rengeteg tulipán is lesz!!! A kedvencem egy vasakból összetákolt fa alakú izé volt. Rotterdamosan ronda.

Egyébként most olvastam a neten, hogy az első tulipánhagymák Törökországból érkeztek Hollandiába, és a botanikus kert vezetője, Carolus Clusius ültette el itt Leidenben. Később annyira elterjedt, hogy az ország jelképévé vált. Tulipánország.

Címkék: leiden cserebuli

A bejegyzés trackback címe:

https://cicabetti.blog.hu/api/trackback/id/tr71983791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dinka 2009.03.05. 20:14:14

de szép lehet:)
én most kaptam egy orchideát, de nem mertem felhozni a koliba, mert félek, hogy meghalna szegényke
jobb neki otthon, a biztonságban:)

Marjanna_ 2009.03.06. 00:44:38

Köszönöm, hogy a seggemet is belevetted a beszámolóba. Most már fontosnak érzem magam.
süti beállítások módosítása