Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kínai sárkányka

Adopt one today!

Címkék

acél (3) álom (23) ameland (2) amszterdam (7) aranyköpés (19) art (8) az élet nagy kérdései (10) balaton (4) belgium (3) beteg (13) biznisz (1) bkv (26) bn (8) buzibár (3) celeb (2) cserebuli (7) cserediákok (11) disznóól (2) dokisztori (6) egyetem (43) einstein (2) fesztivál (5) film (5) florida (3) fun (41) funpic (1) hága (5) hipochonder (6) holland (6) hollandia (14) home (22) houston (7) húsvét (2) idióta (23) incredibles (58) in casa (3) iwiw (8) jasper (8) keukenhof (1) kirándulás (36) kislány (17) kolis (72) kölyök (4) konyhatündér (5) kriszti (2) laura (5) leiden (19) lover (34) mádzsá (10) mazsola (4) meló (27) minerva (8) new orleans (1) pánik (28) patkánylyuk (6) pesti éjszaka (20) sporty spice (8) strand (3) sün (1) surmó (2) sz (3) sziget (5) szöszi (34) tangyak (12) texasi buli (7) the end of an era (1) tv (1) universiteit (8) vicc (11) xmas (13) zala (4) zene (59) zsír (2) Címkefelhő

a szemem

eXTReMe Tracker

a szám

Koninginnedag

2009.05.01. 02:25 | CB | Szólj hozzá!

Nem sokkal hét előtt Amszterdamban döglődtünk a szemétkupac tetején, mikor megérkezett Csilla és a család, és mondták, hogy volt valami nagy baleset Apeldoornban*. Nekem persze le volt merülve a telefonom, úgyhogy kértem a Maját, hogy írjon az anyámnak, hogy élek, mielőtt bemondják az ertéelklubon, és infarktust kap. Közben zsinórban csörögni kezdtek a telefonok, és aggódó szülők tudakolták, hogy túléltük-e a balesetet... Szóval bemondták az ertéelklubon. Nehezen ugyan, de anyám is feldolgozta, hogy én egy másik városban voltam egész nap, és felesleges zokognia.

De kezdjük az elején... A hollandok szeretnek mindent alaposan megünnepelni, minél nagyobb felhajtást csinálni és minél több narancssárgát** magukra aggatni. Az ezernyolcszázas évek vége óta a Királynő szülinapján van az országban a legnagyobb buli. Először augusztus 31-én volt Wilhelmina miatt, aztán április 30-án Juliana*** miatt, majd jött Beatrix, a mostani Queen, aki pechére január végén született. A fene se akar hidegben bulizni, így a nép és a kedves mama iránti tiszteletből április 30-a maradt a Koninginnendag.

A rendbontás 29-én este kezdődik, és a hagyományok szerint Hágában van ilyenkor a legnagyobb pörgés. Nem kellett kétszer mondani, megnéztük magunknak a Királynő éjszakáját. Jelentem, a hír igaz, a buli hatalmas: narancssárgába csomagolt őrültek rohangáltak fel-alá egész éjszaka a városban, és a többtucatnyi szabadtéri koncerten ugráltak. Trance, pop, mulatós, retro, kinek mi tetszik. Engem persze megint megtalált egy hülye, aki a vadiúj, vízhatlan, narancssárga vasutas sapkám vízlepergető rétegét kívánta kipróbálni. Odaállt mellém, és szép lassan a fejemre csorgatott egy adag sört. Én ránéztem, levettem a sapkám, megvizsgáltam, majd két perc hatásszünet után úgy mellbevágtam a csávót, hogy én is meglepődtem. Persze a fiúk jöttek is intézkedni a miaprobléma kiezagyerek dumával, de akkor már elintéztük a dolgokat. Csak egy részeg, a kabátomat meg majd kimosom, de azért vegye már észre... Jaj, és ültem egy ringispin, ami sajnos nem múlta felül a Seaworldos szabadesős cuccot, de azért sikítoztunk rendesen. Ott volt a görög is, akinek külön fészbuk neve van, és aki előző este közölte, hogy ortodoxból iszlámra vált, hogy mindhármunkat feleségül vehessen. Azt is mondta, hogy mi leszünk a hercegnők, ő a szolga, és ne aggódjunk, mert jó nagy a .. kastélya. A Maja meg mondta neki, hogy addig ne is próbáljon ölelgetni minket, míg nincs gyémánt. Szegény Papasugar...

Ma nehezen ugyan, de összekapartuk magunkat a Koninginnedagra. Lejártuk a lábunkat: Amszterdamban még több narancssárga, kevesebb lelkesedés, de meglepően nagy felfordulás. Szivárványzászlós melegfelvonulás plusz Budapest Parádé. Ember még több, csak itt nem kellett futni a tojások elöl. Egy percig se éreztem magam biztonságban, és az az igazság, hogy nem akartam ennyi pisilő péniszt látni az utcán. Volt egy csávó, aki a fejünktől egy méterre vette elő a farkát, és pisilt bele a kanálisba, ami színültig tele volt csónakokkal. Fel is álltam, mert féltem, hogy szélirányba kerülök, és a sörös sztorik után nem hiányzott a vizelet a nyakamba. Volt olyan is, aki azzal szórakozott, hogy le tudja-e köpni a hídról az embereket, és annyi, de annyi szemét volt....

Viszont még a vonaton kaptam holland zászlót az arcomra, és vettem egy táskát 50 centért. Tudjátok, korábban belinkeltem egy videót, amiben egy angol humorista a hollandokat cikizi... Abban volt, hogy a Koninginnedagon kiülnek az úttest mellé az emberek, és eladják a "szaraikat", majd vesznek helyette a szomszéd standostól még szart, hogy az övüké legyen a legjobb szar. Na, én vettem egy puccás, kisvirágos táskát, hogy a kabátomat ne kelljen a kezemben hurcolni.... Enyém a best shit.

Aztán döglődtünk a parkban, nézegettük a narancsokat, megint leöntöttek sörrel (ezúttal a gatyámat), kerestük a vécét, ahol nem akartak két eurót fizettetni egy pisiért, és láttam egy csajt, akit délután négykor hárman tartottak, hogy ne dőljön el, miközben két rendőr magyarázta a haverjainak, hogy hozzanak kólát neki. Az egyik arc el is ment bevásárolni, míg mögöttük Magdinéni és Vilibácsi és persze mi izgatottan figyeltük az eseményeket. A csaj egyszercsak új erőre kapott, és a rendőrök lába elé hányt. A rendőr jókedvűen folytatta a csokizabálást, és a kóla is megérkezett. A csaj ekkor szintet ugrott, és felültették a padra. A közelséget kihasználva megkérdeztem, hogy alkohol vagy fű van benne, és persze hogy mindkettő. Mikor eljöttünk, eszméleténél volt.

Ja, és a legjobb... Egy ideje dumáltunk róla, hogy deszar, éjfélig várni kell tiesztóra, de nembaj-ingyenvan-megkellnézni. Nem baj, üssük el az időt, menjünk vissza a főtérre. Á, mondom, megkérdezem a vécés gyereket, hogy mikor lesz tiesztó. Most megy... Ja, hogy az volt ez a zörej... Kár, hogy négy órával későbbre írták a kezdést.

Láttam, ott voltam, majdnem szétszakadtunk, olyan hangos volt. A holland parasztgyerek lila macinaciban. Élőhelyén figyeltük meg a nagyvadat, muhahhahahaha.

 

Ez volt az utolsó szám:

*A királyi család idén Apeldoornban ünnepelte a Királynő szülinapját a néppel, mikor egy suzukis direkt belehajtott a tömegbe. Öt ember meghalt, sokan megsérültek. Azóta kiderült, hogy ismerős tesójának a csajának a barátnőjének az anyja az egyik. És ezt én sem gondoltam komolyan, hogy leírom.

**Azért narancssárga, mert Oranje a vezetékneve a királyi családnak. Narancs Beatrix és a srácok.

**Idén lett volna százéves az öregasszony, és a nagy buli helyett országos tragédia...

Címkék: hollandia amszterdam hága

A bejegyzés trackback címe:

https://cicabetti.blog.hu/api/trackback/id/tr361096770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása