Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kínai sárkányka

Adopt one today!

Címkék

acél (3) álom (23) ameland (2) amszterdam (7) aranyköpés (19) art (8) az élet nagy kérdései (10) balaton (4) belgium (3) beteg (13) biznisz (1) bkv (26) bn (8) buzibár (3) celeb (2) cserebuli (7) cserediákok (11) disznóól (2) dokisztori (6) egyetem (43) einstein (2) fesztivál (5) film (5) florida (3) fun (41) funpic (1) hága (5) hipochonder (6) holland (6) hollandia (14) home (22) houston (7) húsvét (2) idióta (23) incredibles (58) in casa (3) iwiw (8) jasper (8) keukenhof (1) kirándulás (36) kislány (17) kolis (72) kölyök (4) konyhatündér (5) kriszti (2) laura (5) leiden (19) lover (34) mádzsá (10) mazsola (4) meló (27) minerva (8) new orleans (1) pánik (28) patkánylyuk (6) pesti éjszaka (20) sporty spice (8) strand (3) sün (1) surmó (2) sz (3) sziget (5) szöszi (34) tangyak (12) texasi buli (7) the end of an era (1) tv (1) universiteit (8) vicc (11) xmas (13) zala (4) zene (59) zsír (2) Címkefelhő

a szemem

eXTReMe Tracker

a szám

Ilyen gyerekek, olyan gyerekek

2009.12.01. 23:09 | CB | 5 komment

Ma nem mentem iskolába, mert az egyik óra elmaradt, a másik meg haszontalan. Viszont egy olyan gyerekotthonban voltunk terepgyakon, aminek csak a nevét tudtam, a pontos földrajzi elhelyezkedését nem, ezért a Moszkváról felmentem a Svábhegyre busszal, ahol átszálltam a fogaskerekűre, amin még sohasem ültem, és ami levitt engem a megállóba (vissza a Moszkva felé), ahol a térkép szerint lennem kellett. Mászkáltam a szemerkélő esőben a sötét domboldalon, betörtem milliós villák kertjébe, ahonnan látszólag nem volt kiút, és emberi lények sem, így találomra becsöngettem egy lakásba, ahol egy mosolygós, göndör hajú kislány nyitott ajtót. A kis vörös és az anyukája sem tudták, hogy hol a gyerekotthon, pedig ott laknak tőle egy köpésre (szegény-gazdag párhuzam), de elküldtek a sarki vegyesbe, ahol az eladólány visszaküldött a fogaskerekű megállójába. Így lett meg a gyerekotthon, és így késtem háromnegyed órát.

Az igazgató szónokolt az ebédlőben, és most meg akarom menteni a világot. De tényleg. Koszos mancsú, nehéz sorsú gyerekeket akarok istápolni, meg összeszedni őket az erőszakos, iszákos, szemét szüleiktől, és segíteni nekik. Nem találkoztam eggyel se, de annyira érdekelnek... A végén a pasas mondta, hogy lehet kérdezni, és mikor harmadszor tettem fel a kezem, elröhögte magát, hogy magát látom érdekli. Ennek legalább van értelme ezen a szaros egyetemen, nem?

Következő félévben, ha minden jól megy, nekem tanítási gyakorlatot kell csinálnom. És tudjátok mit? Nem akarok. Engem nem érdekel a csodás egyetemünk csodás gyakorlóiskoláinak versenyistállónyi hibrid fos gyerektömege. A hülye kis emós pedálgépek, akiknek fáj az élet, pedig semmi gondjuk sincs benne. És ez rám is igaz. Meg rátok is.

Nem találkoztam ezekkel az intézetisekkel, pedig az lenne az igazi szakmai gyak. Nem az a stilizált kalap szar, mikor odaküldenek az eminensek közé, hogy vagdossak cetlit meg alakítsak csoportot meg bohóckodjak az interaktív táblán, mindegy csak ne frontálisan. Mert az szar, ahogy minket tanítottak tíz éve, az csak szar lehet. Éljen a modernség.

Múltkor voltunk minitanításon, és undorodtam az egésztől. Tele volt a tanári olyan emberekkel, akikre már az egyetemen is gyűlöltem ránézni. Akik a választási lehetőség híján, kényelemből lettek tanárok. Meg mert van nyári szünet. A gyerek az ellenség.

Nem akarok megkeseredni 22 évesen. Nem fogok ilyen helyen dolgozni, nem.

A kislány meg megint kapott egy karót matekból. December elseje van, és még egy jegye sincs aláíratva az ellenőrzőben. Most bíráljam felül az anyját, hogy miért nem írja alá a gyereke jegyeit, vagy várjam meg, míg januárban eléteszik a megszokott szar bizonyítványt (eddig se volt jobb ugyanis), és leesik az álla. Pedig én mindennap elmondom a kislánynak, hogy jó jegyet kapni szuper, a világ szép, ne utáljon mindenkit, és hogy a tudástól több egy ember, de semmi nem használ, csak hordja haza a szarabbnál szarabb jegyeket. És fogadkozik, hogy bemagol mindent. Csodálkozik, hogy honnan tudom, hogy hol van Stokhcolm. És hogy honnan tudtam, hogy az  valójában Stockholm.

Én nem tudok helyette a könyv fölött görnyedni. Magam helyett se tudok. Összeomlok.

 

Címkék: egyetem

A bejegyzés trackback címe:

https://cicabetti.blog.hu/api/trackback/id/tr961567696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pffffff 2009.12.02. 14:27:04

Nem értelek...Ha nem találkoztál intézetissel, akkor mégis mit akarsz? Mire számítasz, milyen egy intézetis??

CB 2009.12.02. 14:41:02

Szerintem pont olyan mint a többi gyerek: számítógépet akar meg csajozni, mégis több réteget kell lefejteni róla, mint egy normális családban nevelkedő gyerekről. De mondhattam volna azt is, hogy szeretnék sokcigányos osztályban gyakorlatozni. Azaz szeretném, ha lenne valami különleges vagy nehéz benne. Szerintem az nem az igazi, mikor mintagyerekekkel mintaosztályban mintafeladatokat oldunk.

pffffff 2009.12.02. 16:00:44

Nekem nem kell elmagyarázni, hogy nem mintagyerekek ezek a srácok! Csak szeretném, ha tudnád, hogy annyira nem mintagyerekek is tudnak lenni, hogy két év és befásulsz.... Tudni kell bánni velük.... De ugye azt tudod, hogy annak nem tudsz segíteni aki nem hagyja??

Én sem akarok mintagyerekekkel foglalkozni..., abban hol a kihívás?

CB 2009.12.02. 17:35:47

Nyilván nem tudom, csak érzem...
Lenne kedvem hozzájuk, csak félek, hogy túlságosan magamra venném az ő terheiket is / belefásulnék / letörne a bürokrácia és a társadalmi meg nem értettség, ami a szociális munkásokat és társaikat sújtja. Pedig jó lenne világot meg rendszert váltani (nem politikailag értem), de sokkal több fecske kéne a nyárhoz, nem?

pffffff 2009.12.03. 21:19:06

Így van! Az állami gondozásban élőkkel foglalkozó felnőttek kb. 90%-a belefásult, mert vagy magára vette a gyerekek problémáit, vagy nem tudott nekik segíteni, vagy a mobbing... A sor hosszú, túl hosszú
Nos a "fecskék" száma sosem elegendő...Nyár? Hát nem is tudom, lesz-e valaha...
DE most elgondolkoztattál.... Ha lenne egy lakásotthon, ahol a felnőttállományban senki nincs befásulva, belefáradva, akkor nagyobb lenne-e a sikerélmény? (sikerélmény= a gyereknek szakma,vagy érettségi, vagy diploma, normális életvezetés, az otthonteremtési támogatás megbecsülése, alkohol-és drogmentes életmód...) (ömm, nem akarlak megijeszteni, de az országban van olyan megye, ahol 100 gyerekből 10-nek van szakmája, 5-nek érettségi, és 0,2 jutott el főiskolára, a többieknek 8 általános, vagy az sem...nem mondom meg mi lett belőlük....)
Csak ezzel az a baj, hogy csak az újak lelkesek, és csak ők akarják megváltani a világot.De azotthonokba mindig kell min.4 tapasztalt róka (aki esetleg szükség esetén ki tudja beszélni a kést a 80 kilós srác kezéből...)
Nem tudom, hogy hol sikerül majd elhelyezkedned, de ha intézetbe, akkor az egyetlen tanácsom: ne erőltesd!! Az neked sem jó, meg a gyerekeknek sem.
süti beállítások módosítása