Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kínai sárkányka

Adopt one today!

Címkék

acél (3) álom (23) ameland (2) amszterdam (7) aranyköpés (19) art (8) az élet nagy kérdései (10) balaton (4) belgium (3) beteg (13) biznisz (1) bkv (26) bn (8) buzibár (3) celeb (2) cserebuli (7) cserediákok (11) disznóól (2) dokisztori (6) egyetem (43) einstein (2) fesztivál (5) film (5) florida (3) fun (41) funpic (1) hága (5) hipochonder (6) holland (6) hollandia (14) home (22) houston (7) húsvét (2) idióta (23) incredibles (58) in casa (3) iwiw (8) jasper (8) keukenhof (1) kirándulás (36) kislány (17) kolis (72) kölyök (4) konyhatündér (5) kriszti (2) laura (5) leiden (19) lover (34) mádzsá (10) mazsola (4) meló (27) minerva (8) new orleans (1) pánik (28) patkánylyuk (6) pesti éjszaka (20) sporty spice (8) strand (3) sün (1) surmó (2) sz (3) sziget (5) szöszi (34) tangyak (12) texasi buli (7) the end of an era (1) tv (1) universiteit (8) vicc (11) xmas (13) zala (4) zene (59) zsír (2) Címkefelhő

a szemem

eXTReMe Tracker

a szám

Counting down the days

2009.06.04. 18:36 | CB | Szólj hozzá!

Anyu már Pesten volt, mikor én még Rotterdamban üldögéltem a folyóparton, és hol az Erasmus, hol a Willem hidat nézegettem. Annyira gyönyörű felhők voltak az égen, és bár viharos szél fújt, mégis nagyon jól esett bámulni azt a nagy vizet. Kikísértem anyut Eindhovenbe, mert aggódott, hogy túlsúlyos lesz a csomag, ő meg meg se tud szólalni, de végül minden rendben volt. Nem kellett kipakolni a hatvanöt olajos halat, a tengernyi édességet, és a giccses delftblue kacatokat sem. Azért azon jót röhögtem, mikor a repülőtéri személyzet az alumíniumszínű hűtőtáskába csomagolt Stroopwafelek és kekszek között turkált, hátha akad egy kis szintetikus drog vagy atombomba. A repülőtérről egy szurinámi* fekete férfi vitt vissza a városba, aki kifaggatott Pestről meg az életemről, aztán én is őt az övéről. Elmondtam a szokásos sablonszöveget, hogy Budapest milyen nagyszerű, de őszintén szólva egyelőre nem tudom, hogy mivel kábítsam el magam, hogy ne kapjak hisztirohamot jövő pénteken a vasútállomás felé félúton, és hajlandó legyek felszállni a kék-sárga csodavonatra- utoljára.

Rotterdam egy egészen új arcát mutatta meg nekem. Egy ideje úgy éreztem, hogy még egy próbát kellene tenni, és a csúfos februári leszereplése után újabb esélyt adni a városnak, csak sajnáltam rá az időt és a pénzt, de ha már úgyis arra jártam, leszálltam a vonatról, és körülnéztem. Órákig csak sétáltam, fényképeztem a felhőket, a felhőkarcolókat, a kockaházakat, és vigyorogva konstatáltam, hogy ez az ország még mindig cso-dá-la-tos. Ronda Rotterdamból kellemes Rotterdam lett. Csak az építészeti múzeumot nem néztem meg, mert halálosan fáradt voltam a sok utazástól. Próbáltam nem arra gondolni, hogy talán ez volt az utolsó alkalmam egy jó időre.

 

*Tudtátok, hogy Dél-Amerikában van egy ország, ahol magas, szőke hollandok helyett kicsi, fekete szurinámiak beszélnek hollandul, és a jeges óceán helyett egy kellemesen trópusi óceánban lubickolnak? Szégyen, de nekem ez csak itt vált nyilvánvalóvá, hogy Szuriname nem Afrikában található....

A bejegyzés trackback címe:

https://cicabetti.blog.hu/api/trackback/id/tr231163857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása